Visul anniversaire
No 686

SEPTEMBRE 2020




Illus

OLÉ ! PARLA OCCITAN

DESSENHAIRE PARETALISTA
JEAN-CHARLES COUDERC,
Une chronique mensuelle écrite par le CIRDÒC pour (re)découvrir la création occitane sous toutes ses formes…

De sas primièras armas de “graffaire”, Jean-Charles Couderc gardarà en primièr son amor per la paret, lo mur doncas, e tot çò que permet, darrièr son aparéncia definitiva… Una fascinacion que­ lo quita pas pus : uèi, expausa dins de galariás e lo sonan deçai delai per ornar de paretassas amb sas frescas e sos dessenhs.
Dins sas creacions, vesèm de formas abstrachas e de camins que se crosan, de còsses torçuts, de mots e de caras fachas de traches que semblan fragiles en primièr, mas son lo fruch d’una mestresa granda.
Aquí, lo supòrt compta pas gaire, al fons, que la practica de Jean-Charles vei luènh en delà. E, çò qu’embelina sustot dins lo trabalh d’aquel jove dessenhaire paretalista, coma se definís (utiliza tanben los pigments dins la tèrra dels luòcs qu’i dessenha), es son biais de cartografiar la memòria : sos entrelaces, sas zònas d’ombra e de lum, coma una metafòra visuala d’una lenga amagada e d’una cultura enterrada que se torna apropriar per sas òbras : l’occitan.
Una formula exutòria, d’una cèrta manièra, coma per se figurar, dins de supèrbas cartas mentalas, lo trabalh complèx e escur que se trama dins l’inconscient, e lo camin de córrer per reconquistar la lenga mairala abandonada.
Cal dire que la representacion escricha de la lenga, de sos mots, sos biaisses de dire e las causidas tipograficas fargadas per la figurar, son al centre de l’atencion de Jean-Charles. Per la figurar sus de quasèrns, de panèls o de parets, doncas. E saupre s’an o pas d’aurelhas, rai : aicí an una lenga.

De ses premières armes de graffeur, Jean-Charles Couderc gardera d’abord un amour pour la paroi, le mur donc, et tout ce qu’il permet derrière son apparence définitive. Une fascination qui ne le quitte pas : aujourd’hui, il expose dans des galeries et on l’appelle à droite à gauche pour orner des grandes parois de ses fresques et dessins.
Dans ses créations, on voit des formes abstraites et des chemins qui se croisent, des corps tordus, des mots et des visages, faits de traits fragiles de prime abord, mais le fruit d’une grande maîtrise.
Ici, peu importe le support au fond, car la pratique de Jean-Charles voit bien au-delà. Et, ce qu’il y a de tout particulièrement fascinant dans le travail de ce jeune dessinateur pariétaliste, tel qu’il se définit lui-même (il utilise même les pigments dans la terre des lieux où il dessine), c’est sa façon de cartographier la mémoire : ses entrelacs, ses zones d’ombre et de lumière, comme une métaphore visuelle d’une langue occultée et d’une culture enfouie qu’il se réapproprie à travers ses œuvres : l’occitan.
Une formule exutoire, en quelque sorte, comme pour se figurer, dans de superbes cartes mentales, le travail complexe et obscur qui se trame dans l’inconscient, et le chemin à parcourir pour reconquérir la langue maternelle abandonnée.
Il faut dire que la représentation écrite de la langue, de ses mots, ses tournures et les choix typographiques opérés pour la figurer, sont au centre de l’attention de Jean-Charles. Pour la figurer sur des cahiers, sur des panneaux ou sur des murs, donc. Et peu nous importe s’ils ont des oreilles : ici ils ont une langue.

Infos : l’artiste Jean-Charles Couderc réalisera un arbre généalogique de la culture occitane en partenariat avec le CIRDOC - Institut occitan de cultura dans le cadre des Journées Européennes du Patrimoine au Musée agathois Jules-Baudou (5 rue de la Fraternité, 34300 Agde) le samedi 19 septembre de 10h à 18h. L’œuvre, éphémère, sera exposée sur les lieux jusqu’au mois de mai 2021.

La còla del CIRDOC


jeancharlescouderc.fr

OLÉ ! PARLA OCCITAN

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Jean-Charles Couderc, dessenhaire paretalista

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Carnaval es arribat !

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Lo caminaire Silvan Chabaud

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Nadal Cantem

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Rufa, lo disc novèl Du Bartàs

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Histoire de l’Occitanie Philippe Martel

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Lo patrimòni, qu’es aquò ?

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Rosina de Pèira

OLÉ ! PARLA OCCITAN

La tradicion de l'invencion

OLÉ ! PARLA OCCITAN

lo festenal de cana Henri Maquet

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Los Pantais de Rodin Rodin Kaufmann

OLÉ ! PARLA OCCITAN

e carnaval Los totèms occitans

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Quaranta candelas La Talvera

OLÉ ! PARLA OCCITAN

On s'en va Mans de Breish

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Lo miracle Laurent Cavalié

Visul anniversaire

CONTACTEZ OLÉ !

SERVICE COMMERCIAL
06 30 48 35 26
contact@ole-mag.com

VOS INFOS
ole.mag@wanadoo.fr

EDITION
AGENCE AOC 34500 Béziers
06 30 48 35 26
direction@aoc-agence.com

L'ÉQUIPE D'OLÉ !

DIRECTION DE LA PUBLICATION
Evelyne Virmont

RÉDACTION
Line Golano, Jomy Cuadrado, Rémy Soual, Thierry Aragon (ARE pb), Evelyne Virmont, Barbara Christol, Jordan Saïsset et la Còla del CIRDÒC

MAQUETTISTE
Line Golano



Copyright © Olé ! magazine 2016 - 2020 - Mentions légales - Administration

Bleu Anthracite