Visul anniversaire
No 706

JUILLET & AOÛT 2022




Illus

OLÉ ! PARLA OCCITAN

MOLIÈRE E LA CULTURA OCCITANA
MOLIÈRE ET LA CULTURE OCCITANE
Jean-Baptiste Poquelin est né à Paris et Molière à Pézenas - Marcel Pagnol

2022 es una annada particulara, avèm a festejar un anniversari magèr pel teatre : los 400 ans de Molière. Una data importanta pel teatre en general (es pas un mistèri per degun) e importanta tanben pel teatre d’Òc (aquò es mens evident). Importanta, doncas, perqué i a un ligam, prigond, entre la cultura occitana e l’òbra de Molière, que longtemps, dotze ans, visquèt dins Lengadòc. "Lo Miègjorn es estat una escòla de vida pel jove Molière, çò precisa l’òme emblematic del teatre d’Òc Claude Alranq, mas tanben una escòla de teatre. "
Cal dire que Claude Alranq es qualqu’un de pro conegut per aver reviscolat lo teatre en occitan a la debuta de las annadas 1970 amb la companhiá del Teatre de la Carrièra. Amb un teatre que parla d’un país e d’una lenga que crèban, del exòdi rural, de carnaval e de rituals ligats a las carrièras (plan impòrtant pel teatre de Molière), de la vinha o dels efèctes del capitalisme sus la cultura d’Òc… Fin finala, lo teatre mai proche de la realitat del quotidian. E un teatre qu’a fach escòla.
Per marcar lo còp coma cal, Claude Alranq a montat ongan, amb La Fabrique Sauvage, un espectacle e un projècte de mediacion sul subjècte, Molière Face Sud, e a tanben escrich un roman, Au Sud de Molière (edicions Domens). Actualitat cargada doncas. Actualitat essenciala.
Tant val de dire, cal totjorn agachar amb una atencion particulara çò que se passa al mai pròche per veire lo mai luènh. Es benlèu l’un dels ensenhaments mai essencials que nos cal tirar de l’òbra d’Alranq, l’autre grand nom darrièr aquel anniversari.

2022 est une année particulière, car nous avons à fêter un anniversaire majeur pour le théâtre : les 400 ans de Molière. Une date importante pour le théâtre en général (ce n’est un mystère pour personne) et importante aussi pour le théâtre d’Òc en particulier (ce qui est moins évident, dans un pays centralisé comme le nôtre). Importante, donc, car il y a un lien profond entre la culture occitane et l'œuvre de Molière, qui a vécu un bon moment, douze ans, en Languedoc.
"Le Midi a été une école de vie pour le jeune Molière, précise l’homme emblématique du théâtre d’Òc Claude Alranq, mais aussi une école de théâtre."
Il convient de dire que Claude Alranq est quelqu’un de très connu pour avoir relancé le théâtre en occitan au début des années 1970 avec la compagnie du Teatre de la Carrièra. Avec un théâtre qui parle d’un pays et d’une langue qui crèvent, de l'exode rural, de carnaval et de rites liés à la rue (très important pour le théâtre de Molière), de la vigne ou des effets du capitalisme sur la culture d’Òc… Au final, un théâtre le plus proche de la réalité du quotidien. Et un théâtre qui a fait école.
Pour manquer le coup en bonne et due forme, il a monté pour cette année avec La Fabrique Sauvage un spectacle et un projet de médiation sur le sujet, Molière Face Sud, et a aussi écrit un roman, Au Sud de Molière (éditions Domens). Actualité chargée donc. Actualité essentielle.
Comme quoi, il faut toujours regarder avec une attention toute particulière ce qu’il se passe au plus proche de soi pour voir le plus loin. C’est sûrement là un des enseignements les plus essentiels qu’il nous faut tirer de l'œuvre d’Alranq, l’autre grand nom derrière cet anniversaire.

La còla del CIRDOC - Institut occitan de cultura


OLÉ ! PARLA OCCITAN

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Molière e la cultura occitana Molière et la culture occitane

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Seta en cançons Sète en chansons

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Lo millenari de Joanda

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Lo Barrut, voses novèlas

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Josiane Ubaud, etnobotanista

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Jean-Charles Couderc, dessenhaire paretalista

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Rufa, lo disc novèl Du Bartàs

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Histoire de l’Occitanie Philippe Martel

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Lo patrimòni, qu’es aquò ?

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Rosina de Pèira

OLÉ ! PARLA OCCITAN

La tradicion de l'invencion

OLÉ ! PARLA OCCITAN

lo festenal de cana Henri Maquet

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Los Pantais de Rodin Rodin Kaufmann

OLÉ ! PARLA OCCITAN

e carnaval Los totèms occitans

OLÉ ! PARLA OCCITAN

Quaranta candelas La Talvera

OLÉ ! PARLA OCCITAN

On s'en va Mans de Breish

Visul anniversaire

CONTACTEZ OLÉ !

SERVICE COMMERCIAL
06 30 48 35 26
contact@ole-mag.com

VOS INFOS
ole.mag3411@gmail.com

EDITION
AGENCE AOC 34500 Béziers
06 30 48 35 26
direction@aoc-agence.com

L'ÉQUIPE D'OLÉ !

DIRECTION DE LA PUBLICATION
Evelyne Virmont

RÉDACTION
Line Golano, Jomy Cuadrado, Rémy Soual, Jordan Saïsset et la Còla del CIRDÒC, Evelyne Virmont.

MAQUETTISTE
Line Golano



Copyright © Olé ! magazine 2016 - 2022 - Mentions légales - Administration

Bleu Anthracite